Cink dobar za imunitet

Šta je cink?

Cink je esencijalni mineral koji je čoveku potreban svakodnevno kako bi sačuvale njegovo zdravlje. Iako je cink potreban u malim količinama, nedostatak cinka može da izazove ozbiljne i neprijatne nuspojave – kao što su gubitak kose, probleme sa čulom ukusa i mirisa ili loše zarastanje rana. Cink je mineral koji se u organizmu nalazi u količini od svega 2-3g, ali je neophodan za normalno funkcionisanje organizma. Neophodan je za rast i razvoj, za funkcionisanje imunog sistema, pomaže u bržem zarastanju rana, smanjuje rezistenciju na insulin, sprečava uvećanje prostate, utiče na stvaranje spermatozoida, koristi se u tretmanu impotencije i steriliteta, utiče na stvaranje testosterona, vraća mentalnu svežinu, za otklanjanje belih pega na noktima, kod akni, kod gubitka osećaja ukusa. Cink se koristi u prevenciji prehlada i gripa ili kod hroničnih infekcija, jer podstiče imuni sistem i ima antioksidativnu ulogu.

cink

U kojim namirnicama se nalazi cink?

Prirodni izvori cinka su: crveno meso (svinjetina, govedina), zrna žitarica (neglazirana), pšenične klice, spanać, boranija, grašak, jaja, mleko, ostrige, vino, seme bundeve, pivski kvasac. Smatra se da se cink iz hrane usvoji samo oko 10%, pa je potrebno unositi veće količine od preporučenih.


Preparat Venovin je takođe bogat cinkom, ima 4x više cinka od običnog crvenog vina.


Koje su preporučene dnevne doze?

Preoporučene doze cinka su:

Deca

Odojčad do 12 meseci: 2-3mg
Deca od 1 – 3 godine: 3mg
Deca od 4 – 8 godina: 5mg
Deca od 9 – 13 godina: 8mg
Dečaci 14 – 18 godina: 11mg
Devojčice 14 – 18 godina: 9mg

Odrasli

Muškarci: 11mg
Žene: 8mg
Trudnice: 11mg
Dojilje: 12mg
U terapiji se nekada koriste i veće doze cinka, 30-60mg,ako postoji deficit cinka. Treba imati na umu da organizam usvoji i iskoristi samo deo od unete doze cinka.

Simptomi nedostatka cinka

Razlozi da sumnjate na nedostatak cinka su: gubitak apetita, usporeni rast, sporo zarastanje rana, noćno slepilo, gubljenje čula mirisa ili ukusa, problemi sa kožom, bele tačke na noktima, gubitak kose, naglo gubljenje na težini, izostanak menstruacije i depresija.

Manjak cinka može dovesti do zastoja u rastu, gubitka apetita, dijareje (proliva), veoma grube kože, pojačanog opadanja kose, slabog zarastanja rana, pada imuniteta.

Uloga cinka

Cink je neophodan za rast, učestvuje u stvaranju kolagena, razlaganje glukoze i dobijanje energije iz nje, neophodan je za stvaranje rezervi insulina, pomaže varenje i metabolizam proteina, ograničava oslobađanje histamina iz ćelija ( može smanjiti burnost alergijskih reakcija ) , serotonina iz trombocita ( može smanjiti intenzitet migrenoznih glavobolja npr. ) , inhibira PGE1 ( može smanjiti intenzitet zapaljenskih procesa ), od cinka zavisi nivo vitamina A u plazmi.

Da li se može uneti previše cinka?

Toksične doze cinka su 150-500mg dnevno, pri čemu može doći do poremećaja nervnog sistema.


Ukoliko želite da naručite prirodan preparat Venovin kliknite OVDE.


Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *